måndag 27 augusti 2012

Arbetslivskunskap 27 augusti 2012

 
 



Idag har vi startat kursen ordentligt ARBETLIVSKUNSKAP. Förra veckan gjorde vi studieplaner för var och en. Där skriver vi ner vad var och en har för mål med kursen arbetslivskunskap.
 
Under dagens pass kom vi fram till vad är ett ARBETE? Här kommer några exempel på vad gruppen tycker ett arbete är:
 
 
 
 
 
 
Här är bara några exempel som vi kom fram till. Vi var överens om att mycket av den tid vi har är faktiskt på jobbet!
Av alla dessa bilder på vad är ett ARBETE - gjorde vi ett collage som vi ska lägga ut och visa här när det är klart!
 
Nästa gång ska vi prata om olika arbete - vilka arbete finns det? Vad är mitt drömjobb? Vad drömde jag om som liten? Vad drömmer jag om för arbete idag eller har jag mitt drömjobb redan?
 
Vi ska sedan se första delen av serien "drömjobb" som handlar just om människor som börjar ta sina drömmar på allvar och får lära sig hur man når sitt drömjobb!
 
vi ses nästa vecka!!!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar